RSS Flöde

Det är kärlek, det

Melas vän Möller, igår gav hon mig och Mela ett WASGIJ-pussel. Innan jag träffade Mela pusslade jag aldrig, och visste inte ens vad WASGIJ-pussel var för något. Vet ni? Det är, hur som helst, en sorts pussel där man inte ska pussla motivet man ser på lådan (ofta en väldigt rörig och detaljrik, tecknad scen med massor av människor, djur och saker). Istället ska man pussla det som någon i bilden ser. Man ska alltså ha ”ögon i nacken.” Det är otroligt roligt.

Jag och Mela brukar lägga dem här hos henne, på golvet framför tv:n (som förresten aldrig är påslagen. Det är ganska fantastiskt, att hon har en tv hon aldrig ser på). De gånger vi inte hinner färdigställa pusslet innan jag åker hem till Stockholm, då brukar Mela lägga färdigt det själv och sedan ta en bild på det, och maila till mig så att jag får se hur det blev.

Jag vet inte riktigt varför, men på något sätt tycker jag att det är en så otroligt fin sak att göra. Det är kärlek, det.

Ett svar »

Kommentera

Följ

Få meddelanden om nya inlägg via e-post.

