RSS Flöde

Är det nåt ni undrar?

Eftersom jag tillbringar veckan med att försöka bringa lite reda i det avhandlings-PM jag håller på och sätter ihop, och dessutom skriver på min nästa bok, så är det lite tyst i den här bloggen. Men om det är så att ni undrar något – om mig eller om min bok eller om något annat som jag kanske kan svara på – så kommer jag att bli intervjuad av Bokus nästa vecka. Intervjun blir upplagd så, att om tillräckligt många frågor kommer in så byggs intervjun upp på era frågor, och dessutom tror jag att ni har chansen att vinna ett exemplar av boken. Nu är det ju visserligen så att en av anledningarna till att jag har den här bloggen, är för att ni ska kunna ”nå mig”, oavsett om ni känner mig eller inte, och vill säga/fråga något. MEN. Nu kan ni få se mig besvara frågan i RÖRLIG BILD. Roligt, inte sant? Visst, va.

Skriv frågan i kommentarsfältet till det här inlägget, så samlar jag ihop dem. (Nu måste ni nästan ställa lite frågor – det ser ju lite tragiskt ut om det inte kommer in några kommentarer alls). Om ni twittrar, kan ni också ställa frågan direkt till Bokus genom att skriva frågan där.

Som om inte det vore nog! Så medverkar jag i Morgonpasset i P3 på lördag, någon gång framåt klockan 10 eller så. Jag och de förträffliga programledarna Åsa Karlsson och Soraya Hashim ska prata om hämnd. Det blir grejer, det. (Lite mer info finns här.)

»

  1. ÖB Calander

    1. Ditt antagningsbesked borde rimligtvis fungera stimulerande för alla Kapitel1 medlemmar – m.fl! – och sporra till fortsatt skrivande. Har du några fler författartips eller råd utöver de sedvanliga att komma med?

    2. Dina studier/doktorandarbete inom ämnessfären kriminologi är i full gång igen. Med krav på strukturerad research, hård läsdisciplin och vetenskaplig forskning. Hur tänker du kombinera dina krävande studier med det ännu mer krävande kravet på författarskap? När o var hinner du egentligen författa!? Fatta Fattigman… :-)

    Ok. Vet. Gammalt augustikör x 2. Men kommer faktiskt just nu inte på nå’ mer exakt.

    Strictly Confidential – Roxy Music -73

    Svara
  2. Jag önskar dig all lycka till och hoppas bli en av vinnarna av boken som lottas ut (helst då signerad – eftersom jag samlar på signerade böcker). Mycket är det för dig nu och jag följer det hela – från kapitel 1, tills nu…
    Lycka till från Britt-Marie i Örebro (fö K-Å´s syster, om du förstår)

    Svara
    • christoffercarlsson

      Tack så hemskt mycket, Marie! Åh, du är K-Å’s syster! Det var som tusan! Så roligt. Självklart ska vi fixa en signerad bok till dig, oavsett vad. De böckerna som lottas ut kommer givetvis vara signerade, det glömde jag skriva i inlägget. Men om du inte får ett av de exemplaren så kan vi givetvis ordna något i alla fall – det löser vi! Klart min bok ska ingå i din signerade-samling!

      Allt gott, och tack än en gång.

      Svara
  3. 1.Hur många händelser från ditt eget liv finns i boken?
    2.Hur lång tid tog det för dig att skriva den?
    3.Varför en morfinmissbrukare?

    Svara
  4. 1. Hur kom det sig att du valde den kriminologiska banan?

    2. Hur pass väl organiserad är brottsligheten på större respektive mindre orter i Sverige?

    3. Som nykläckt kriminolog, hur ser du på brottsbekämpningens och det fredliga samhällets framtid?

    Svara
  5. Jag undrar…om du var tvungen att göra något helt annat än det du gör nu, vad skulle du göra då?

    Svara
  6. Hej Christoffer Jag njöt verkligen din bok, du är mycket ung, låt mig veta när är din födelsedag?
    Många tack och gott nytt år
    Anna
    ps. Jag översätter min text på svenska, jag hoppas det är rätt

    Svara

Kommentera

Följ

Få meddelanden om nya inlägg via e-post.

