RSS Flöde

Harry Potter – inställt!

Nej, inte inställt. Men det blev ingen bio. ”Biljetterna skulle hämtats ut tre dagar efter bokningstillfället,” vilket var igår – kanonbra! Efter att ha baddat såren med en magiskt god pizza, åker jag och lillebror hem.

”Fan vad bra den filmen var,” säger han. ”Lite kort, kanske. Men riktigt bra.” Han är tyst en stund och växlar upp, ut på Växjövägen. ”Ska vi se den igen?” frågar han. ”Oj, nu såg vi den visst en gång till. Den var faktiskt bättre andra gången.”

”Jag vill nästan se den en tredje gång,” säger jag. ”Kan vi inte göra det?”

”Det har jag redan gjort,” svarar lillebror. ”Nyss.”

Vi är tysta en stund, medan lillebror kör om en lastbil.

”Det var så mycket som … hände,” säger jag sedan. ”Det var så mycket som hände i den filmen.”

”Ja, precis så. Så många händelser var det.”

Och så fortsätter vi, tills lillebror stannar bilen på uppfarten och vi stiger ut, tysta.

»

  1. Men! Hahaha. Såg Mela filmen?

    Jag tycker för övrigt ni är världens sötaste par, efter mina föräldrar. 🙂

    Svara
    • christoffercarlsson

      Haha, ja, Mela såg filmen uppe i Borlänge. Jag baddade såren genom att, som sagt, först äta pizza och sedan fika i ett par timmar med goda vänner istället. Jag pratade med Mela under tiden och efteråt. Hon dödade filmen med att påpeka logikluckor och fel. Ser fram emot filmen nu (vi ska gå på onsdag)!

      Svara
    • christoffercarlsson

      Och jo – nog fan är vi söta, alltid. Det är vår grej, lite grann. Haha.

      Svara

Kommentera

