RSS Flöde

Harry Potter!

Måndagen vaknar till liv med sol, och jag tar det som ett tecken eftersom det – åtminstone kulturmässigt – är en relativt stor dag idag. Runt lunch, förhoppningsvis, får jag Red Harvest, Pop. 1280 och Wonder Boys i ett Bokus-paket. Och klockan 17:45 går jag och min bror på Harry Potter & The Half-Blood Prince i Röda Kvarn-biografens största salong. Böckerna är garanterade succéer – inga orosmoln där – men filmen … jag vet inte, jag. Jag har läst en del recensioner och de spretar åt så många håll att det är omöjligt att avgöra någonting om filmen, mer än att den är lång. Riktigt lång.

Kommentera

