RSS Flöde

Harry Potter och Shampoo

Jo’rå. Harry Potter & The Half-Blood Prince blev det, trots allt. En medioker film, inget mer. Den var inte sämre än jag trodde, men verkligen inte bättre heller, trots att en hel del scener är så snygga att det är skrämmande.

I bilen på väg till bion, letar lillebror efter något.

”Vad är det?” frågar jag.

”Parfym,” säger han. ”Måste ha parfym.”

”Varför?”

”Vi ska ju på bio.”

Jag vet inte exakt vad jag ska svara på det. Men när han hittar den sprejar han lite här och där, och sedan lite mer där och lite extra här och där en gång till, tills jag är ganska säker på att jag, om jag skulle klicka igång min tändare, skulle spränga oss i luften.

När vi kommit tillbaka efteråt pratar jag med Mela i telefon. Vi pratar om filmen. Mela, som såg den i måndags, har ännu inte avslutat sin kritik mot den. Det är underhållande. Den roligaste beskrivningen jag hört henne göra hittills, är:

”Filmen är bra. Fram till det att filmtiteln visas.”

Det är, drygt, en minut in i filmen.

När vi slutar prata om Harry Potter, frågar jag henne vad hon gjort ikväll.

”Jag har gjort mitt eget shampoo.”

Givetvis. Givetvis har hon det. Något annat vore ju snarast märkligt.

Kommentera

