RSS Flöde

Efter – som vanligt

Jag pratar med Mela i telefon, och hon påpekar en sak som gör att jag inser något.

”Du skriver ut att det blir spoilers i bloggen, för att varna folk att du kommer att avslöja vad som händer i en fem år gammal serie,” säger hon, och jag inser då att jag är en nörd, men att jag också är en efterbliven sådan.

Jag tror ju att det är viktigt, detta med centrala plottwister i andra säsongen (2005) av The O.C. Jag tänker att jag inte vill förstöra serien för någon.

”Som om någon bryr sig,” fortsätter Mela. Ja, just det. Jag tror ju att folk bryr sig, att de inte vet och att det vore hemskt om de fick läsa det i bloggen och inte se det själva. Men nej. Så efterbliven är jag när det gäller den här typen av kultur, att det bara är jag själv som inte vet vad som händer i The O.C. och det gör att min uppfattning om mig själv som populärkulturellt välbevandrad knakar lite i fogarna. Kanske även er uppfattning om denne – till synes välupplyste – bloggare.

För att verkligen få uppfattningen att vackla som en alkis längs Folkungagatan, kan jag upplysa om följande:

Jag har varken läst boken, eller sett filmen, Purpurfärgen.

Jag har inte sett filmen Amelie från Montmartre.

Och jag har inte sett filmen Stekta gröna tomater.

Så. Bring it on.

Kommentera

