RSS Flöde

Jag har helt fel utseende

foto: mela. motiv: tveksamt.

foto: mela. motiv: tveksamt.

Ärligt talat, alltså. Vad har jag egentligen gett mig in på i och med det här utseendet? Jag har ju flickvän sedan nästan tre år tillbaka. Är mer eller mindre aldrig rejält alkoholpåverkad längre. Går nästan aldrig hem senare än halv två en festkväll. Köper nästan aldrig kläder. Bär inga dyra ringar, armband, halsband, eller liknande. Kriminologisk forskning och manusskrivande.

Det är ju gravt fel, det här utseendet.

Ska man vara trogen sin stil och sitt utseende, borde jag ju vara singel, halvt alkoholiserad eller pundad, spela gitarr, möjligen bas, i ett halvdåligt popband med Broder Daniel-möter-the-Strokes-texter, vara stolt över min halvkassa hållning och veckolånga skäggväxt, och trasha hotellrum i varje stad som tar emot mig.

Antingen det, eller vara en av töntarna i filmer som Girls Just Wanna Have Fun, och serier som Saved By The Bell och Miami Vice. Den luktar ju amerikanskt åttiotal, den där bilden. Gör den inte det? Lite för stor kavaj, stora solglasögon, och ”cigg är coolt.” Jo, fan, det gör den. Den stinker åttiotal. Skit också.

Det enda som saknas är benvärmare och en Thriller-jacka.

»

  1. beleive it or not.
    du börjar växa upp vännen😉
    det är så det kallas.
    precis som åke säger.
    o du har en förbaskat snygg och rar flicka ju!
    kram / Tess

    Svara
  2. Nej, hjärtat! Du har alltid, alltid varit guldgossen! Inte geeken, inte hårdrockarn, inte ngt av det där du skrivit ovan. Du har varit ässet i kortleken. Och är. Fattar du väl.

    Svara
    • christoffercarlsson

      Aww. Pauline! Det där gjorde att mitt kalla stenhjärta nästan slog ett slag, faktiskt. haha. Tack. Vad fint. ”Guldgosse.” Hehe …

      Svara
  3. Yes, lite 80-tal, men andas bilden inte lite skrammelpop, Skottland. The Jesus and Mary Chain liksom. Council houses i bakgrunden. Ja, jag vet, alldeles för fräscht, men kisar man så…

    Svara
    • christoffercarlsson

      Haha, ja fan, kanske. När jag tänker på Skottland tänker jag numera bara på Iain Banks och poor young Prentice. Det är en bok jag återkommer till i tankarna ibland. Någon scen eller rad dyker upp från ingenstans, och så ler jag lite, skakar på huvudet och tänker, ”Ja, jävlar, vilken bok.”

      Melas moster har för övrigt varit på jakt efter Crow Road. Hon gillade Garbadale och läser, såvitt jag förstår det, The Business nu. Den blev jag också sjukt sugen på när jag bläddrade i den. Min gissning är att hon har letat efter CR på Hedengrens, men hehe, där hann jag före …

      Svara
  4. Nu ser du ju iofs först och främst jävligt snygg och cool ut på den här bilden, författare eller rockstjärna – vilket som. Men din egen kommentar ”cigg är coolt” förändrar hela bilden för mig och plötsligt kan jag bara skratta. Helt plötsligt ser det istället ut som du är 14 och ivrigt ska visa att fan jag ÄR också cool nog att hänga i rökrutan med 9e klassarna och håller liksom ciggen lite liite för långt ner mellan fingrarna och inhalerar alldeles för hårt. Det är dessutom det ivriga inhalernadet som orsakar den dåliga hållning, som att du tar sats.

    Men självklart är du fortfarande snygg. Givetvis.

    Svara

Kommentera

