RSS Flöde

Underjorden

Det var då fan. Jag försöker få till ett avsnitt om begreppet ”Underjorden” till mitt manus. Det visar sig vara ett jäkla krångel. Ordvalet, meningsuppbyggnaden, det blir inte snyggt. Det flyter så illa, så illa.

Jag tänker mig att det ska ha samma känsla som en del ur Sage Francis fantastiska Sun vs. Moon, den där God’s not a woman, he’s a big, white guy in the sky and the deserts are impressions of his eyes-känslan (vad nu det innebär), kombinerat med det där feta Hammett/Thompson/Cain-noirschvunget i tempo och rytm, men jag får inte till det.

Och jo. Här är jag nog, som någon skrev, lite pretto ooh namedroppar utav tusan, men det är så jag tänker när jag försöker hitta rätt ibland.

Det enda jag möjligen har fått till är innebörden. Men innebörden har ju ingen betydelse om man inte kan presentera det på ett vackert sätt.

Hur som helst. Ett inlägg om ingenting, alltså. Movin’ on.

Kommentera

