RSS Flöde

Vi två – 17 år (typ)

motiv: yours truly

motiv: yours truly

I dagar som dessa, då jag sysselsätter mig med att lyssna på (främst) amerikansk indie- och collegerock, och fundera över mina manus, så har jag alltså även städat min garderob. Idag städade jag också under sängen, eller snarare i en stor låda som låg där. Där hittade jag den här bilden; skolfotot från 2004. Jag har tagit en mobilkamerabild på bilden, så ni får ha överseende med att den ser lite suddig och sned ut.

Men, jag menar, titta på pojken däruppe. Vilka hjärtan den pojken kunde krossa, och vilka storslagna idéer om världen han hade. Jag hade just börjat medieprogrammets andra år (inriktning journalistik & information) för mentor Lisa Klingmyr (som än idag är en av de absolut bästa mentorerna jag haft), och jag var lyckligt kär i Molly, och lyckligt full ganska ofta. Mina besök i Stockholm innebar att huvudstaden sakta hade börjat stjäla mitt hjärta. Och då och då, på kvällarna, ringde mobiltelefonen från ett okänt nummer och på andra änden hörde jag bara Håkan Hellströms Rockenroll Blåa Ögon Igen varje gång. Ingen röst, inga ord överhuvudtaget, utom Håkan Hellströms. Jag låg där på min säng under tystnad och lyssnade på låten tills den var slut, och samtalet bröts. Än idag vet jag inte vem det var som ringde.

Nu, när jag skriver det här, vet jag faktiskt inte om jag berättat det för någon, detta om det okända telefonnumret och Rockenroll Blåa Ögon Igen. Det skulle vara Mela, i så fall. Henne har jag berättat allt (som jag kommer ihåg) för. Jag tror inte att jag berättade det för Molly. Hon hade nog antingen blivit rädd och trott att någon var ute efter att döda mig, eller blivit svartsjuk och trott att någon var ute efter att få mig att falla.

Nåväl. Jag ville mest bara visa er den här bilden. Ni vet, det blir lite som när föräldrar visar bilder på sig själva från en tid då de var unga, för att visa att, jodå, mamma och pappa var minsann också vackra och unga och starka en gång i tiden. Säger jag, som fyller blott 23 om exakt (faktiskt) fyra veckor.

»

  1. Jag målas upp som en väldigt charmig tjej i detta inlägg.

    ”Hon hade nog antingen blivit rädd och trott att någon var ute efter att döda mig, eller blivit svartsjuk och trott att någon var ute efter att få mig att falla.”

    Svara
  2. christoffercarlsson

    Äsch, Molly, jag fann aldrig det där som särskilt svårt, eller så. Det där är ju oerhört charmig! Men den intressanta fråganr är ju – hade jag fel, tror du?

    Jag förstår för övrigt att du är hemma från England. Gott så. Ses i Sthlm snart!

    Svara
  3. Exakt fyra veckor. 4×7=28. Idag är det den 4:e augusti. 4+28=32. 31 dagar i augusti ger 1 september. Slog inte nånting fel där Christoffer..? =)

    Svara
    • christoffercarlsson

      HAHA! Oj, jäklar. Vilken miss. Vet inte riktigt hur jag tänkte där … men jag kommer ihåg att något klickade till lite i mitt huvud, och att jag tänkte ”Men, vänta nu, blir det verkligen … äh, ja vafan, det blir det, skit i det nu.”

      Svara
  4. Haha, det är nog därför jag reagerade på det. För att du lyckades pricka in min reaktion som 16 åring väldigt väl. Det är aldrig kul att få det på tryck.

    Svara
    • christoffercarlsson

      Äsch, Molly. Du var en härlig 16-åring, inget tvivel om den saken. A big ol’ bag of crazy, men det är inget negativt med det, inte!

      Svara
      • Haha! Ska vi snacka big ol´ bag of crazy Mr. Köpa en svindyr kamera och fotografera ALLT som rör sig 😉

  5. christoffercarlsson

    Molly; ouch. touché!

    Svara
  6. Vad ska man säga.
    Grymt snygg pojke både då och idag.
    Och dessutom med en synlig insida och personlighet som glittrar och säkert kommer gå över till dina framtida barn 🙂

    Svara
  7. Å, Christoffer! Som du skriver : ) Länge sen nu, fina minnen!
    Kram från mentor-Lisa

    Svara

Kommentera

