RSS Flöde

Augustidagar

Ja, hörrni. Stiltje är rätt ord, tror jag. Det är nästan orättvist fina dagar, det här. Vad har jag gjort för att förtjäna dem, liksom? Det innebär att bloggen får lida lite. Har suttit på Mariatorget med en kaffe och cigarrett och en Mela. Tittat på hundar och barn som badar i fontänen. Fikat och ätit med skrivande vännen H. Suttit i någon sorts solstol bakom Skrapan och ätit hallon.

Jag håller trots allt på och, på något sätt, ”förbereder hösten” här uppe, mitt i allt sommarlugn. Söker till CSN. Skaffar nytt Bank-ID. Imorgon åker jag till universitetet och lämnar tillbaka sommarens böcker, och skriver ut höstens artiklar. Så är dagarna.

Igår planerade jag och Mela att gå hem till Karl. Han bor ju i Stadshagen numera, bara över Ekelundsbron, mer eller mindre. Jag och Mela tog det här ganska ambitiöst; vi tittade kartor på Eniro och försökte lista ut hur vi skulle gå. Vi höll kvar vid idén ganska länge, det här med att promenera. Sen gick vi ut för att röka lite.

”Vi tar tunnelbanan istället, va?”

”Det är för varmt.”

Jag hade väntat mig att känna skam över det här, detta nederlag. Att jag är för vek för att röra mig utomhus i promenadstil. Men det gjorde jag inte.

Såna dagar är det.

Återkommer.

Kommentera

