RSS Flöde

Stora tider väntar

Mina vänner. Att stora tider väntar kanske ger lite fel associationer, men att nya tider väntar, det råder det inget tvivel om. Det rör forskningspengar. Stora forskningspengar. Jag måste än så länge vara förtegen kring detaljer, men tids nog (vilket kan innebära tre-fyra veckor), kommer jag att kunna berätta mer. Det kan bli en annorlunda höst, det här.

I väntan på den rör jag mig i lägenheten. Jag skickar lite mail, talar med ÖB Calander i telefon, kikar efter solen bland trottoarfärgade moln, dricker juice, röker en cigarrett och lyssnar på John Fattigman som förtvivlat försöker få mig att förstå hur hans värld fungerar. Och bestämmer mig för att utan anledning för första gången avsluta ett blogginlägg med ”Er tillgivne” och mitt namn.

Er tillgivne,

Christoffer Carlsson.

(Det kändes lite högtidligt, men samtidigt lite tvingat, gjorde det inte?)

»

  1. Er tillgivne känns väldigt fjäderpenna och bläck.

    Svara
    • christoffercarlsson

      Visst gör det! Förresten – Mela kommer kanske hit idag och stannar i alla fall t o m söndag. Ska vi kanske ses och fika eller ta en öl i dagarna?

      Svara
      • Jag jobbar 18-03 fredag och lördag. Men om vi ses tidigt (typ redan vi 10-11) på lördag så ska vi nog kunna klämma av en fika 🙂

      • christoffercarlsson

        Deal! Vi kör på det! Vi kan ta det redan imorgon om du vill?

Kommentera

