RSS Flöde

Gör om

Kommer ni ihåg att jag tidigare i somras (jag säger ”tidigare i …” för sommaren är fan inte slut än) funderade över dialogformat och sånt? Well, jag följde råden i inläggets kommentarer, och fixade till det hela. Nu, igår, skrev jag ut manuset igen. Och insåg att jag kan ta bort hälften av de ändringar jag gjorde. Det är inte bara så att jag kan det, det är även så att det blir bättre om jag gör det. Det beror inte på kommentarerna jag fick – de var tvärtom väldigt bra – utan enbart på att jag själv överdrev hela skiten, precis som jag var rädd att jag skulle göra.

Oh, man. Jag visste väl att det skulle bli så, att jag skulle overdo hela skiten. Nu – back to basics. Som tur är har jag 1) ett kort manus och 2) relativt få dialoger. Plus att det här ger mig möjligheten att gå igenom de pyttesmå avsnitt jag skrivit till sedan senaste utskriften. Så, ja, jag vet inte, egentligen är väl det här bara positivt.

Men oh, man. Det tar aldrig slut, det här.

CC:s samvete: Nå, här har du nu ditt manus. Hur tyckte du att det gick, det här? Kan det bli bättre?

CC: Ja … ja, det är klart att det kan.

CC:s samvete: Mycket?

CC: Förmodligen.

CC:s samvete: Vet du hur du kan få det bättre själv?

CC: Ja … de där dialogerna, till exempel, de … de blir inte-

CC:s samvete: Gör om.

CC: Men …

CC:s samvete: Nej. Gör om.

CC: Men i början av nästa vecka ska jag ändå-

CC:s samvete: Hör du dåligt, eller? GÖR OM.

CC: (slagen.)

Kommentera

