RSS Flöde

Känns tryggt (a.k.a. ”Större än Mankell”)

Reaktionerna på DN-artikeln har varit många de senaste timmarna. Tack! säger jag bara. Det känns helt overkligt, det här. Den roligaste reaktionen jag fått än så länge, är en artikelkommentar. Signaturen Randy F skriver: Och om boken går åt skogen kan Christoffer alltid vikariera för Pelle i The Hives. Ingen skulle märka någon skillnad.

Jag är nog, nästan, beredd att hålla med. Förutom att Pelle definitvt sjunger bättre än jag (jag sjunger inte alls). Det lustiga är att jag och Howlin’ Pelle knappast är lika – utom möjligen på just den här bilden. Jag vet inte, kanske.

större än mankell

Om ni klickar på den här bilden kommer ni även att märka hur jag döpt den: ”Större Än Mankell.” Det är ju korrekt, på ett sätt.

»

  1. ”Universellt utanförskap” är ju snyggt i rubriken under med tanke på tematiken…

    Svara
  2. Hahaha. På den bilden skulle ingen märka någon skillnad även om du inte sjöng! Faktiskt. Att jag inte tänkte på det. 🙂

    Men annars tycker jag inte ni är sådär toklika, vilket borde vara skönt. Inte för att Pelle är ful på något sätt, utan för att det är skönare att gå genom livet som sig själv än som en kopia av någon annan.

    Svara

Kommentera

