RSS Flöde

Frid vare med Er

Har just suttit på ett två timmar långt möte uppe på Kriminologiska Institutionen. Vi smider planer häruppe, stora planer, för en kommande uppsats. Efteråt har jag ett par minuter över, så jag sätter mig i datorsalen och noterar att hur många gratulationer som helst har duschat över min Facebook-sida. Härligt, jag känner mig så älskad. Men är det så vi kommunicerar med varandra numera? Nåväl, jag klagar inte. Och Molly hade faktiskt försökt ringa, men då hade jag mobilen på ljudlös.

Och – så låg där ett mail från min förläggare som gjorde mig lätt yr i huvudet (på ett bra sätt). Så fort jag vet/kan säga mer, lovar jag att meddela er omgående.

Så spenderar jag hur som helst den första halvan av min födelsedag. Andra halvan; på ett tåg, med Kavalier & Clay (herregud, vilken bok!) och sedan i Borlänge, där jag är väldigt nyfiken på den födelsedagstårta som Mela har bakat åt mig. ”Den blev inget bra”, sa hon igår. ”Jag råkade förstöra den.”

Jag är nyfiken på vad det innebär. Postar bild senare. Frid vare med er, till dess.

Ett svar »

  1. Är det gott med ”Förstörd tårta”, som förlorade ägg då?
    Stora grattis idag.
    ET

    Svara

Kommentera

