RSS Flöde

Revisor: check

Vad jag ska ha en enskild firma till – med andra ord, varför jag nyligen blivit en näringsidkare – kanske framstår lite klarare nu; det är helt enkelt en liten brunn där jag, om tillfället nu mot förmodan skulle infinna sig, kan placera eventuella intäkter i och med mitt kommande författarskap. Jag har, med stor ångest, funderat över den här firman och den stundande deklarationen. Det kommer, har jag tänkt, gå åt helvete. Riktigt åt helvete.

Men nu har jag löst det. Nu har jag skaffat mig en revisor.

Min blivande svärmor.

Hur coolt är inte det?

»

  1. christinljungqvist

    Du behöver väl ingen revisor för en enskild firma? Det är bara om du har ett aktiebolag – vilket kan komma väl till pass när du tjänar de stora pengarna 🙂

    Att driva enskild firma är ganska enkelt.
    Kolla på Nuteks hemsida – tror de finns även i Stockholm, de har såna där ”starta eget”-dagar. Har gått på dem några gånger här i Göteborg, skitbra och man får veta allt man behöver, vart man kan vända sig med sina olika frågor, och så vidare.

    Kan jag fatta det där, kan du: jag är VÄRDELÖS på ekonomi och matte. Men jag målar och skriver desto bättre 😀

    Och jag är väldigt glad att min fästman är ekonom *skratt*

    Svara
    • christoffercarlsson

      Nej, jag vet, egentligen ”behöver man” ju inte en revisor för en EF. Men, eftersom jag är så olidligt pinsamt dålig på den här typen av grejer, så tänker jag att jag behöver någon som kan hjälpa mig, inledningsvis. Efter ett eller två år kan jag förhoppningsvis göra det själv; just nu har jag inte tid för ”starta eget”-dagar, tyvärr, även om det är en bra idé.

      Tur att du har en ekonom i hemmet! Sånt lär underlätta i jäkligt många fall.

      Svara

Kommentera

