RSS Flöde

Var jag är och vad det är

Jag befinner mig på universitetet, i Kriminologiska Institutionens datorsal. Datorerna är utbytta, VISTA-uppdaterade, kvicka som entusiastiska barn. Jag skriver ut artiklar jag trodde att jag tidigare skrivit ut. Det är ett tröttsamt arbete; skrivaren är inte utbytt och väser, pustar och fräser som om den just avslutat ett långt träningspass. Artiklarna bär tunga titlar, som Nordisk statistikk for kriminalomsorgen i Norden, Nationella Trygghetsundersökningen 2006 – teknisk rapport och Kriminalvård och statistik 2006. Om en halvtimme befinner jag mig i sal E419/20, framför professor Hanns von Hofer som ska hålla en tre timmar lång introduktionsföreläsning om kvantitativa, kriminologiska data.

Det innebär att det nu, officiellt, är höst.

Kommentera

