RSS Flöde

Kostymdivision

Mellan det att jag 1) skriver höstens första inlämningsuppgift, som ska ligga i Hanns von Hofers inbox vid lunchtid på fredag, och det att jag 2) ska städa lägenheten inför Melas ankomst ikväll, så ska jag också försöka få tag på en kostym. Helst en mörkgrå sådan, enligt Mela.

I övermorgon fyller, nämligen, Piratförlaget 10 år, och det ska firas med pompa och ståt ute på Djurgården. Inbjudningskortet är ett kvadratiskt sådant, i guldfärg. Det hela ser oerhört påkostat ut, och jag gissar att jag inte direkt kan gå dit i slitna jeans och skjorta, som annars är mitt modus operandi, så att säga. Listan över affärer jag därför ska besöka under de kommande timmarna ser ut ungefär såhär:

Röda Korsets Kupan x2 (Rålambshovsvägen respektive Östgötagatan)

Emmaus på Götgatan

Myrorna på Götgatan

Stadsmissionen i Liljeholmen

Jag spelar helt klart i en lägre kostymdivision än vad, gissningsvis, en man som Jan Guillou gör.

»

  1. Men får man se biiiild då? På hur du såg ut… För övrigt tycker jag att det kan vara rätt skönt med människor som ramlar in i jeans när andra väljer uppklätt och inte kan slappna av. Man kan ju festa till det med en kavaj till eller nåt… 😉

    Svara
    • christoffercarlsson

      Haha, jag kan eventuellt posta en bild sedan. Det blir nog ingen kostym, utan svarta kängor, ett par grå ”kostymbyxor”, en svart-grå-vit sjal, och … något mer (mer färgglatt) som jag inte kommit på än.

      Svara

Kommentera

