RSS Flöde

Jag pratar med Mela i telefon

Vi pratar i telefon, jag och Mela, och ska just lägga på.

”Vänta, vänta, det är en sak till jag måste berätta”, säger hon.

”Ja, visst.”

”Jag har hittat en jättejättejättefin sak, som jag jättejättejättegärna vill ha, jag vill nästan ha den mer än jag någonsin velat ha något annat, den skulle passa jättebra och vara jättefin i vårt framtida vardagsrum.”

”Okej. Vad är det?”

Hon är tyst, bara lite, lite för länge, ni vet. Så där som det känns när någon avslöjar något.

” … en karusell”, säger hon med glitter i rösten

Här bryter jag ihop av skratt. Totalt. När jag samlat mig, frågar jag det oundvikliga.

”Vad kostar den?”

”30 000”, säger hon lågt.

”Nej.”

”Men den är jättefin!”

”Nej.”

”Men den är verkligen jättefin”, försöker hon, trots att hon vet att det här inte kommer att hända (det är bara sån Mela är). Och när hon fortsätter nu, så säger hon något som är så fantastiskt att det knappast går att göra rättvisa i ett blogginlägg.

”Och vi behöver ju inte ha den inkopplad”, säger hon, liksom resonerande och planerande. ”Den kan bara stå och vara fin, är den inkopplad står den ju och drar jättemycket el och det kostar jättemycket pengar.”

Kommentera

