RSS Flöde

Förläggaren

Jag vet inte riktigt vad, men något är det med min förläggare. Jag skickade ett mail till henne i morse, där jag skrev att det skulle vara oerhört smidigt för mig om vi kan ta vårt stundande möte (=manusgenomgång av Vincent) någon gång mellan måndag och torsdag nästa vecka. Mer specifik än så var jag inte.

Men på måndagen har jag föreläsning mellan klockan 13 och 16 (vilket jag i och för sig sa) och både före och efter det kommer jag att vara upptagen med att (före) planera och (efter) skriva på det paper som ska lämnas in fredag samma vecka. Tisdagen kommer, mer eller mindre, helt spenderas på papret, och förhoppningsvis färdigställas då eller, eventuellt, på torsdagens förmiddag. Och på torsdagens eftermiddag tänkte jag åka till Mela. Så, i hemlighet liksom tyst för mig själv, bad jag ”snälla, säg onsdag förmiddag, någon gång mellan klockan 9 och 12, det skulle inte bara vara smidigt eller lämpligt, utan perfekt för mig.”

Nyss fick jag svar.

Hej!

Vad sägs om onsdag kl 10? Passar det dig?

Som sagt: hm. Jag undrar, jag. Slumpen, eller någon form av övermänsklighet från förläggarens sida? Med tanke på att hon är förläggare till yrket, är det förmodligen det sistnämnda. Jag tänker att hon är lite som en tankeläsande superhjälte.

Stenhårt.

»

  1. Sofia är vass! 🙂 Passningen också noterad 🙂

    Svara
  2. Det är hennes förbannade jobb! *ler ÖB-aktigt*
    Men vänta bara tills hon sätter klorna i Vincent… Då får vi allt se om manusgaloscherna passar herr Carlsson *ler ännu mer underfundigt* O hur övermänskligt du sen tacklar denna manusläsande superhjälte! *faller ihop i en hysterisk trötthetshög* 🙂

    Svara
    • christoffercarlsson

      Haha! Ju mer hon hugger på, desto bättre är det ju egentligen. Så länge det är grejer jag håller med om, liksom. Vincent är ju inte klar än; innan han hamnar i ett par inbundna pärmar ska han ju bli magnifik. Till det behövs en manusläsande superhjälte!

      Svara

Kommentera

