RSS Flöde

Jag får ett mail från HP-journalisten, som har fått ett vykort till mig

Jo, det är lika märkligt som inläggets titel antyder. Journalisten som igår intervjuade mig för Hallandspostens räkning, skickar följande mail till mig.

Så märkligt!
Du har fått ett vykort till redaktionen, från några som heter Björn
(??) och Ylva.  Det är från Sword Beach, och ställt till ”Författare
Christoffer Carlsson, Halmstad, 23 år, f d Hallandsposten.”
Till vilken adress ska jag skicka det?

Vet ni vem som har varit i farten här? Överbefälhavaren själv. Det roliga är att journalisten helt klart inte är säker på huruvida han heter Björn eller något annat i och med två ”??” efter hans namn. Det får mig att bli nyfiken på hur Björn har skrivit sitt eget namn. Jag tänker att han har gjort det som ett barn, ni vet, spegelvänt några av bokstäverna, skrivit vissa i versaler och andra i gemener. Det är oerhört lustigt. Det som är ännu lustigare är att det kommer till redaktionen exakt ett dygn efter intervjutillfället, och om jag inte minns fel så skickade Björn brevet någon gång under juli månad. Slumpen är fantastisk, ingen vet det bättre än en samhällsvetare som yours truly, men ändå.

Det lustigaste av allt är nog ändå hur Björn har prioriterat och använt den information som rör ”my whereabouts”, så att säga, för att få det att nå fram. Han kunde valt ”Stocholms universitet, kriminologi”. Han kunde valt ”Västra Skogen”, ”blåa linjen Stockholm”, en kombination av allting eller bara någonting, något som liksom bestämmer var jag är ”just nu”. Men nej – Calander väljer ”f d Hallandsposten”. Det är information som visserligen kan leda rätt men också kan innebära ”f d Hallandsposten, numera Pakistan”, typ.

Ah, han är bra, Calander. Bra och fullständigt hopplös.

»

  1. Knew it! Svenska postverket kan en lite på! Gjort liknande förut nämligen. Vi brukade interntävla o skicka med så lite info som möjligt. Lite av flaskpostkänsla typ. Alltid funkat. Förr eller senare så… Dessutom var du ju i H-stad hela sommaren så…

    Tro, hopp(lös) o kärlek 🙂

    Eder tillgivne

    /ÖB Calander and good luck tomorrow!

    Svara
    • christoffercarlsson

      Hahaha! Ja, det är sant, jag var ju Halmstad då, när du skickade det, faktiskt. Det tänkte jag inte på.

      Hörs imorgon!

      Svara

Kommentera

