RSS Flöde

Jag kan sitta i Idol-juryn

Fråga mig inte varför, men jag tittar lite på Idol, jag. Eller, har det i bakgrunden, snarare. Så hör jag en snubbe sjunga, och tänker, ”va fan, han låter ju askonstig. Helt okej, men han låter liksom konstig, som om någon lagt en autotuner på rösten. hans pitch är ju läskigt ren, hela tiden. Onaturligt, på något vis.” Och just då slutar han sjunga, och Laila Bagge säger ”du låter precis som om du har en autotuner på ryggen. Det är ascoolt.”

Ja, nej, jag ville bara säga det. Kan Laila Bagge, kan jag. Kan man upptäcka en autotuner kan man väl upptäcka en stjärna, jag menar det är på samma ”nivå” av kunskap, ungefär. TV4 – man blir nog inte så rik av det här författandet, ska ni veta, så ska jag göra det här behöver ni inte locka med så mycket, men en tusing i veckan eller så, det skulle inte sitta helt fel. Ring mig så kan vi prata affärer, ni och jag.

»

  1. Ja, det var lustigt. Tänkte samma sak där, och sen funderade jag ett slag. Det är liksom som en koltrast som härmar ett billarm. Han måste helt enkelt inte ha vetat, liksom, utan bara lyssnat på modern R&B, och sen tänkt: fan sådär vill jag också sjunga. Hyfsat postmodernt, men rätt värdelöst som gimmick. Om man skulle lyssna på en platta med honom så tänker man ju bara: fan vad mycket autotune de har använt. De måste ju skriva på omslaget att: Ingen autotune har använts vid denna inspelning… Förklara skämtet liksom.

    Svara
    • christoffercarlsson

      hahahaha, det är sant! ”Advisory: NO autotuner (we swear to GOD) has been used during the recording of this album. REALLY.”
      vilket är detsamma som att säga ”vi har använt autotuner under denna inspelning.”

      Svara

Kommentera

