RSS Flöde

Mässtokiga priser på finfina böcker

Mina damer, mina herrar, mina allt däremellan.

Mässhelgen till ära har förlaget Bokstaven18 – det förlag som för tre år sedan såg till så att litteraturen berikades med den store Överbefälhavare Björn Calanders första verk – sänkt sina priser något alldeles skamligt mycket. Fyra böcker säljs för en spottstyver; 250 spänn för alla fyra!

Det är Björn Calanders mörka, rasande romandebut ELDFACKLORNA – SJU SVARTA HÅL (2006), som säljs för 50 kronor; en bok som när den kom förutspåddes få Augustpriset (men, tyvärr, inte fick det).

Det är Andreas Landgrens debut ERIK (2008), som också den säljs för 50 kronor.

Det är Charlotte Ekboms två böcker, hennes debut KÄRA VÄNNER (2005) som säljs för 50 kronor, och den sprillans nya GRANNSJÄLAR (2009), som trots att den är så färsk säljs för endast 100 kronor.

Det är utomordentliga böcker, det här, för alldeles hutlöst låga priser. Jag rekommenderar er att åtminstone bläddra lite i dem. Eller nej, gör inte det. Ni kommer direkt att fastna i dem, och inte kunna låta bli att köpa dem.

Jag vill ju inte ruinera er, liksom.

Godkväll mina damer, mina herrar, mina allt däremellan. Och väl mött i Göteborg!

»

  1. Det är mycket som förutspås, som dessvärre i August(i)månens pris(ma)sken förgås… 🙂

    See ya in Gothenburg! Med eller utan väska. Jag har redan beställt helikopter o tar mig in via taket.

    I en rosa helikopter – Peaches -01

    Svara

Kommentera

