RSS Flöde

Nu ska vi prata om bokmässan!

Vänner, kända och okända.

Imorgon vid niosnåret sätter jag mig på tåget mot Göteborg, Svenska Mässan och Bok & Biblioteksdagarna på västkusten. Jag ska försöka blogga så mycket jag kan därifrån – med tonvikt på ”försöka” – men detta är dagar för bokfrosseri, möten med gamla och nya vänner, och möjligheten att lyssna på män som Jan Guillou och Jonas Jonasson, kvinnor som Sara Lövestam och Kristina Ohlsson, och författarduos som Roslund & Hellström. Så – det kan bli lite tyst här, från och med imorgon. Men jag ska göra mitt bästa.

Ska ni på mässan, vänner? I så fall får ni hemskt gärna komma till Piratförlagets monter B05:42 på fredag kl. 13:30. Då intervjuas jag och Kapitel 1:s Ola Lauritzon under en hel kvart! Det är lång tid på en bokmässa, ska ni veta. Jag hoppas innerligt att ni är där.

I övrigt kommer jag gissningsvis att gå att finna i närheten av Piratförlagets monter  (det händer grejer i montern hela tiden), vid Akademibokhandeln eller The English Bookshop, eller vid närmaste kaffeautomat (om nu sådana finns till förfogande – jag hoppas det). Kom gärna fram och säg hej om ni tror att ni se mig. Gå gärna fram och säg hej oavsett om ni tror att det är jag eller inte – i dagar som dessa är det viktigt att nya människor möter varandra. Efter mässan går jag gissningsvis att finna på Slottsskogens vandrarhem eller på ett närbeläget café eller en närbelägen pub eller restaurang.

För den som vill hamna mitt i informations- och medieflödet från mässan under denna helg, finns nu den alldeles magiskt enkla – men effektiva! – sidan ALLT OM BOKMÄSSAN uppe. Där hittar ni text, bild och video från Svenska Mässan.

Allt gott, vänner. Vi ses där.

»

  1. OOooom du vill komma ut o ta ett glas, en fika eller ngt.. ring mig då! Mailar mitt nummer på Face!

    Svara
  2. Vad härligt och nästan lite romantiskt det låter! Särskilt för en bokfetischist som jag (Det är till och med så att jag skulle kunna tänka mig att åka till Göteborg frivilligt)… Jag ser fram emot en fika på terrassen med dig, Foucault, Bourdieu och kanske någon filosof? Eller Mary Douglas? Ha det bra där borta och lycka till med intervjun!
    Johanna

    Svara
    • christoffercarlsson

      bokmässan är en plats där man trivs som fisken i vattnet, misstänker jag. Haha. Ja – den här fikan ser jag också fram emot! Mary Douglas är fin. Jag tänker även lite Habermas, Nietzsche … kanske någon strikt marxist också. Det vore grejer, det.

      Vi hörs inom kort, min vän.

      Svara

Kommentera

