RSS Flöde

Känn ingen sorg för mig Göteborg

Godmorgon, Sverige!

Efter att – under ett par snurriga minuter – ha legat och funderat före sömnen igår, bestämde jag mig för att inte ta med mig datorn till Göteborg. Den är dels tung, dels (antar jag) ömtålig, dels allmänt otymplig och – gissar jag, om jag ska vara ärlig – överflödig för dagarna som följer. Jag ska försöka komma åt en dator och blogga en gång om dagen, eller något liknande.

iPod:en är, för övrigt, laddad med Göteborgsmaterial. Där finns Håkan Hellströms två första plattor, en hel drös med Broder Daniel-låtar, Maia Hirasawas fina ”Gothenburg”, en P3 Dokumentär om Göteborgskravallerna (inte så ”trevligt”, men väldigt Göteborg ändå; Schillerska, Götaplatsen, Hvitfeldtska, Avenyn, etc.), och så vidare. Och så har jag lagt in låten ”Clay” av The Ballet också. Den har ingenting med Göteborg att göra (tror jag, jag vet inte men jag tror inte att den har det), men den är ett fantastiskt litet indienummer på två minuter och 42 sekunder, så den fick följa med.

Om det är någonting under dagarna, nås jag på min mail, som jag kommer att kolla typ ett eller två tillfällen per dag via mobiltelefonen: christoffer.m.carlsson@gmail.com.

Kommentera

