RSS Flöde

Jag är hemma från bokmässan

Jag är hemma från bokmässan och CSN vill att jag ska fylla i en utvärdering om min ”studiesituation” hösten 2009. Studiesituation? tänker jag. Har jag en sån? Men det har jag väl. Det har väl alla studenter.

Mässan var bra; utmattande och omtumlande och härlig. Jag köpte en drös böcker, intervjuades av en kille från Sturegymnasiet, stod på scen i Piratförlagets monter och fick, på scenen, till och med möjlighet att berömma Fredrik Belfrage för hans fina frisyr. Sedan vinminglade jag, och på kvällen åt jag middag med Kapitel1-vänner och dagen därpå avslutade jag mässan på Park. Vid det laget var jag så trött och sliten (sömnbrist) att jag, när jag  stod och talade med Sara Kadefors och av någon anledning försökte dra ett skämt om att jag borde skaffa mig en passion som inbringar större inkomster än skrivandet, så fick jag henne nog att tro att jag menade allvar. Hon såg lätt chockad ut och övergick snart att tala med någon annan. Bra början, med andra ord. Den kvällen avslutade jag därefter så fort jag kunde, för att inte ställa till med något värre.

Den fantastiska Kjell-Åke Hansson tog för övrigt följande bild under ett av mitt och Olas framträdanden. Titta så liten jag ser ut!

foto: Kjell-Åke Hansson.

från vänster: Fredrik Belfrage, yours truly, och Ola Lauritzon.

»

  1. christinljungqvist

    Lustigt. Hörde inte någonting om någon kapitel1-middag, trots att jag väntade, och väntade. Hm…

    Svara
    • christoffercarlsson

      😦 Det var under fredagens kväll, och allt blev så snabbt ihopsamlat att jag själv nästan inte hängde med. Hörde du av dig till folk?

      Svara
  2. berömma Belfrages frisyr…..hm…. Hur menade du nu???

    Svara
  3. Sköna dagar, Christoffer. Nu väntar plöjning av Saras bok och inte minst Calanders, i avvaktan på Vincent! Apropå Fredrik B så var väl det mest slående hans oerhörda likhet med Karlsson på taket under lördagsförmiddagen – röda skor, blå-röd-vit-randiga strumpor, blåa brallor, rödrutig skjorta och brun väst. Bara propellern som saknades. Jag tog det som en hyllning, även om han bytte dress efter lunch… 🙂
    Kul att ses, verkligen! Men hur blev nachspielet och skandalerna efter midnatt i går…? Rapport tack! 🙂
    /Kjell Åke

    Svara
    • christoffercarlsson

      I väntan på Vincent kan jag inte tänka mig vettigare böcker än Udda och Eldfacklorna. Köpte själv båda två under helgen! Plus Wanted.

      Nachspiel? Haha! Det utspelade sig i stort sett som så, att jag satt vid ett bord med min förläggare och två Piratförfattare, och åt och drack öl, och dagarnas sömnbrist föll över mig och gjorde mig oerhört trött. Efter att ha försökt motverka det hela genom tre koppar kaffe – och misslyckats – så gick jag hem. Haha. Inga skandaler, alltså. Men jag talade en del med Sara Kadefors (förutom det jag nämnde i inlägget ovan) och förvånades över hur man kan bli sugen på att läsa en författares böcker endast genom att tala med henne, och egentligen inte tala om böckerna i sig, utan mer om hennes tankar kring författarskapet. Riktigt coolt.

      Svara
  4. Tack för sällskapet och besöket, Chrille! Ser fram emot fler gånger! Anytime, y’know ;-D

    Svara
  5. Går det o lägga in youtube-länken här på nå vis tror du? I’ll try. But fail I guess.

    Hm…

    Kalmarunionen -45

    – Kan en få en köpp kaffe (für) alle (tredje rikets) fall? 🙂

    Svara

Kommentera

