RSS Flöde

Undrar hur sannolikhetsläran förklarar det här

Det går en kvinna i min metodkurs, som jag hela tiden tycker att jag känner igen. I smyg studerar jag henne ur olika vinklar. Jag undrar om jag träffat henne förut, eller om hon bara är någon jag liksom sett på tv eller i en tidning eller så. Idag, i pausen, ”växlade vi några ord”, som det heter. Vi talade om kurslitteraturen. Hon hade en bok jag är intresserad av att läsa, och så pratade vi lite om den. Inte mycket mer än så, och jag hade inte kommit en ögonfrans närmare vem hon är. Vem hon är i egenskap av ”hur-känner-jag-igen-dig”, liksom.

Men så satt jag och surfade runt lite idag, mest på måfå.

Och nu vet jag vem det är. Jag var tvungen att verifiera det genom att kolla upp studentlistan på Mondo (Stockholms universitets studenters gemensamma studieplattform på nätet, typ). Och, jodå. Namnet finns där. Det är hon. Seriöst, vad är oddsen för det?

Kommentera

