RSS Flöde

Inte den som är den

Jag är ju inte den som ofta talar om vädret, vet ni. Men. Det snöar. Det fullständigt rasar ner från himlen.

Det var då fan, det. Nu börjar det; fyra-fem månader av ett par dagar av minusgradig kyla och snö, som ersätts med ett par dagar av plusgrader som slabbar om all snö till slask och gör att varje steg är som att vada genom svinkall gyttja, som följs av ett par dagar av minusgradig kyla igen, som gör att allt slabb och slask fryser till is och gör varenda steg till en allvarlig livsfara. Och så går det runt så.

Välkomna, hjärtligt välkomna till den här fina tiden av året ska vi vara, allihop!

»

  1. Mm, det är för jävligt det här helvetes vädret! Slutet av November är värst. Men vänta nu… Åker inte jag till Nice då? Jo, jag tror fan att jag åker till Nice i slutet av November. (HA-HAA)

    Svara
  2. Kom hit då.
    Strålande sol, vindstilla, och inte ett enda litet moln.

    Svara
  3. Jag säger bara: Kom till Nåland och den riktiga vintern

    Svara

Kommentera

