RSS Flöde

Just nu har jag det här problemet

Jag sitter på universitetet för att skriva ut manuskommentarer till en god vän. Det är något fel med datorerna i datorsalen. För det första kan man bara logga in på tre av de totalt fjorton datorerna som ska vara till förfogande. På alla de andra får man ”Login Failed.” Jaha, tänker jag. Vad ska jag göra med den informationen? Det är datorns motsvarighet till att man försöker köpa en kopp kaffe på Pressbyrån, och får svaret ”Nej.” Och inget mer. För det andra hävdar de tre datorerna som fungerar att man inte kan skriva ut just nu, ”due to a problem with the current printer setup.” Och inget mer där heller. Jag blir upplyst om att saker inte står helt rätt till, men i övrigt: ingenting. Det påminner mig om Karl, som berättade om Manfreds gamla portabla CD-spelare. I spelarens sista månader vid liv, blinkade det bara ”NO” på displayen när man försökte starta den.

Hur som helst. Det får mig att tänka på det här klippet.

(Enda skillnaden är egentligen att jag kontrollerat att skrivaren är påslagen.)

Kommentera

