RSS Flöde

Dagens citat

Outside the text, there lies nothing.

– – Derrida (1970-någonting.)

Det som väntar i veckan är fem dagar av heltidsplugg, för att återfå kontrollen över det nästan herrelösa skepp som är mina universitetsstudier. På torsdag ska jag hålla ett kort anförande under en föreläsning på Kriminologiska Institutionens genus & brott-kurs. Jag ska prata om min(a) uppsats(er) och mig själv. Först tänkte jag att, men det är ju enkelt. Jag kan ju bara berätta. Men ju mer jag sitter och funderar på det, desto svårare är det. Få saker är kanske så svåra som att tala om sig själv och få det att 1) bli intressant, 2) relevant och 3) INTE framstå som om jag är full of myself.

Återkommer med resultatet. Just nu går det … sådär.

Kommentera

