RSS Flöde

Jag ska fotograferas medan jag går igenom korrektur

På fredag ska jag träffa Anna på mitt finfina förlag. Hon har läst mitt manus, och kommit med förslag på korrektur. Jag är mycket nyfiken på detta, hur det kommer att gå. Det ska ske klockan 10:00. Problemet är bara att jag under tiden också ska (i brist på bättre ord) författarfotograferas för just förlagets räkning. Och jag vet inte, men antingen har de tänkt att det vore snyggt om jag liksom blev fotograferad när jag sitter med manuset i handen och panikslaget ansiktsuttryck. De tänker kanske att det vore bra så, lite ”äkta” på något sätt. Inget poserande. Jag sitter  i en av Annas besöksstolar och så tas bilden i profil och motljus.

Eller, så har internkommunikationen inte varit på topp.

Det känns tryggt.

(Ärligt talat känns det oerhört tryggt; det här är ju den sortens misstag som händer i familjer. Mitt förlag – alla fina människor som arbetar där och alla författare jag träffat och som varit entusiastiska och fina – känns som en familj. Fint, på riktigt.)

Kommentera

