RSS Flöde

Apropå reklam på redaktionell plats

Fy x4. Kolla den här reklamfilmen i form av en DN-intervju.

Vad sägs om att journalisten ställer frågor som: XP var skit. Vista var skit. Varför ska man tro på er den här gången?

Eller: det här riskerar att bli ganska stora summor pengar som folk får betala, bara för att ni inte lyckas göra fungerande program – hur har ni resonerat kring det här?

Eller: när kommer Windows 8?

Eller: ge mig en anledning till att jag ska hålla mig kvar vid en PC. Apple mjölkar också folk på pengar, men av dem får man åtminstone produkter som både funkar och är roliga att använda. PC:n är varken eller, men dyr som en mindre bil i alla fall.

Fy (1) vad hon öser på. Och fy (2) vad passiv journalisten är.  Och fy (3) vad glad jag är att jag äger en Mac.

Och fy (4) tusan vad illa det är med reklam på redaktionell plats. Inte ens DN kan man lita på. Sorg.

Ett svar »

Kommentera

