RSS Flöde

Journalist från Studentliv

Jag talade just med en journalist från Studentliv. Hon hette Nathalie och var oerhört trevlig. Vi ska ses för en intervju (på temat ”studenter-som-studerar-och-samtidigt-ska-debutera-som-författare”) på tisdagens förmiddag. Det ska bli roligt. Jag tänkte genast på platser för intervjun och kom på en plats som skulle vara mycket lämplig, på många sätt. Men jag vet inte, jag ville inte … jag ville liksom inte säga det direkt. Jag ville se hur journalisten verkade först, om hon lät stressad, ointresserad eller självupptagen eller verkade lugn och liksom så där nyfiken som man själv önskar att man skulle vara om man nu var journalist.

Jag vet inte, men om jag skulle välja att sätta intervjun på den platsen skulle det vara som att sätta den i mitt eget hem. Töntigt, egentligen.

Det började ganska bra, jag tyckte omedelbart om henne, så vi pratade lite om det och jag sa Södermalm. Sedan talade vi lite till, och till slut så, ja … ja, vad fan. Jag skrev stora sjok av Vincent där, och jag skrev också centrala delar av min senaste uppsats där. Och helt säker kan man ju aldrig vara på någon man talat med i telefon med i en kvart, men jo, jag chansar. Jag väljer att tro på mitt första intryck; väljer att tro på människan.

Jag föreslår att vi kan göra intervjun på Vetebullen.

Ett svar »

  1. Det Vetekatten…

    Hopeless case Christoffer. Nighty!

    Svara

Kommentera

