RSS Flöde

Varför jag älskar att leva år 2009

Det här ger mig så mycket frågor och tankar att jag inte riktigt vet var jag ska börja. Jag tänker på bilden av kvinnor. På vad som föregått att kvinnan sagt ”ja” till det här (om hon nu sagt det, men nu ska vi inte vara så trixiga och spekulera). Undrar hur kvinnan mår; om hon är lycklig nu. Jag tänker på mannen, om han kanske misslyckades med att bygga sin egen hammock och tog sig an det här istället. Om det är något sånt, en oförmåga till hantverk eller så, som ligger i grunden. Jag undrar om han är nöjd nu, mannen. Om han känner sig tillfreds med sig själv. Och så tänker jag på det där, att det är som att vara Gud. Hur nära människan faktiskt är att bli Gud (åtminstone, så nära människan är att kunna göra det som ingen annan än en gudomlig makt anses kunna göra).

2009

Ett svar »

  1. Jag tycker det är väldigt intressant att studera mannens kropp. Den är knappast efter idealet. Eller har hans kropp andra premisser? Hans syn på sig själv som Gud, det vill säga en endast möjlig manlig identitet (enligt de socialtskapade egenskaperna ”Gud” innebär) och hans formulering om sig själv och sin identitet. Kanske räcker det för honom och därmed blir ett med idealet, dvs identitet bortanför det som gör det kroppsliga till ett ideal och det som gör kroppsidentiteten av vikt…
    Jag undrar hur fett jävla nöjd han blir om en annan man tittar åt ”hans kvinna” och är avundsjuk, och vad det gör med hans ego.
    Hur funkar dom i sängen? Och hur funkar dom på en 7 timmars bilresa när deras enda sällskap är deras egna och varandras hjärnor och gemensamma intressen? Har dom trevligt?
    Ja, funderingarna tar aldrig slut. heller inte bitterheten.
    Tjo!

    Svara

Kommentera

