RSS Flöde

Google Translate

Mela berättar att hon kört min blogg genom Google Translate. Det är väldigt roligt. Vissa saker, säger hon, blir bara rent nonsens. Det får ingen innebörd alls. Hon nämner vår dialog om Hundraåringen … som ett exempel. Här nedan är först originalet, och sedan kan ni få se vad Google Translate tror att jag och Mela säger. Stackars Translate. Det måste bli riktigt förvirrat av att lyssna på oss.

Mela: Hundraåringen är min nu.

Jag: Är den … din nu?

Mela: Ja.

Jag: Jaha …

Mela: Mm.

Jag: Vad … bra, då.

Mela: Det är både apelsin och kaffe i den nu. Då är den min.

——

Mela: centenarians is my now.

I feel that … you now?

Mela: Yes.

Me: Well …

Mela: Mm.

I: What … well, then.

Mela: It is both orange and coffee at the moment. Then the mine.

Ett svar »

  1. Hade det funnits en ”like-knapp” på din blogg så hade jag klickat på den nu… 🙂

    Svara

Kommentera

