RSS Flöde

Nu får ni svar på alla frågor ni alltid velat ställa

1. De 3 senaste köpen jag gjort är cigaretter, kakor och snabbmakaroner. How pathetic.
2. Den största kändis jag har nummer till i mobilen är Oj. Jag vet inte riktigt. Räknas Mikael Fant? Klart han gör. Det är ju Mikael Fant.
3. Det senaste jag googlade var ”where form meets function AND THEY HAVE A FIGHT”. Var på jakt efter en Stephen Fry-tweet.
4. Mitt absolut sämsta köp någonsin jag köpte två H&M-sjalar samma dag. På två olika H&M. Totalt poänglöst.
5. I min handväska har jag just nu… ett kollegieblock fullt med manus, ansökningar och artiklar; cigaretter; två pennor; en vattenflaska; min kalender; två kvitton från … H&M. Allvarligt. The irony.
6. Min favoritgata i världen är en gata som är tillräckligt bred för att inte kännas trång, men som ändå är så smal att man kan känna doften av nybakat bröd om man passerar ett bageri. Seriöst, den gatan finns inte. Det är min drömgata, kanske, snarare än ”favoritgata”. Men vem bryr sig.
7. Mitt signaturplagg typ … en skjorta.
8. Det absolut finaste/dyraste i min garderob är ett par jeans som jag aldrig använder längre. DET kanske är mitt sämsta köp någonsin. Nej, två H&M-sjalar är fan värre.
9. Jag är beroende av cigg och kaffe, plus böcker. Gärna alla tre på samma gång = överdos.
10. Min personliga stil kan beskrivas med dessa tre ord: Ointressant – helt ointressant.
11. Om jag bara fick shoppa i en affär skulle jag välja Typ Judit för herrar på Hornsgatan. OH god vad snygga kläder.

12. Jag har aldrig köpt något från Top Shop. eller Top Man, kanske det heter. Varken eller, hur som helst.
13. Jag fyndar bäst på fyllan. Och jag är nästan aldrig full (längre). Åtminstone inte när affärerna är öppna. Så ni förstår, det är inte lätt att fynda.
14. Om jag fick ärva någons hela garderob skulle jag välja Johan Hakelius eller Fredrik Lindströms. Ytterst stiliga herrar, båda två. Fast jag skulle inte kunna bära upp Hakelius kostymer, så Fredrik Lindström. Fast han är ju så sjukt lång, jag skulle aldrig kunna ha hans kläder. Fast det kanske inte är poängen här, riktigt.
15. Mitt nästa stora inköp ska bli en iPhone (säg inget till Mela). Men det dröjer nog ett tag.
16. Min stilikon är jag vet verkligen inte. Jag säger Tobbe, min polare. Han är alltid så jävla snyggt klädd.
17. I min skosamling har jag inget par jag betalat för (och inget par jag snott heller).
18. Min drömväska är en som alltid innehåller precis den bok jag vill läsa, oavsett om jag äger boken eller inte. Boken ska bara ligga där, redo att tas upp.
19. Varje månad shoppar jag för ytterst lite. Om man inte inkluderar böcker. Då är det … mycket. Uhh. Ångest.
20. På nätet shoppar jag helst just nu från bokus.com, antar jag. Fast jag köper mest kurslitteratur däröver. Den här listan handlar nog inte om grejer som ”kurslitteratur”, kom jag på nu. Den handlar kanske mer om mode-grejer. Nåväl. Movin’ on.
21. Min favorit-modeblogg är öh … Melas blogg är ingen modeblogg.
22. Jag är som snyggast när jag är vaken.
23. Om jag vill ha smakråd så frågar jag Mela eller Karl.
24. Mitt hår är i enormt behov av att färgas. Det ser, allvarligt, ut som om någon försökt tvätta bort smuts ur det och lyckats till hälften.
25. Mitt drömjobb är att kunna leva på att forska och/eller skriva böcker. Typ det jag … gör. Helt enkelt. Ohoo!

Nå. Hur kul var det där, då? Movin’ on.

»

  1. movin´on? åh toff, du är ju den blonda bitchiga bruden i nya säsongen av greek. hon säger det med en ljus konstig röst hela tiden . festligt.

    Svara
    • christoffercarlsson

      Haha, jaså? Fan vad bra! Jag gillar framförallt ”ljus konstig röst.” Det känns som att det passar mig och min allmänna stil.

      Svara

Kommentera

