RSS Flöde

Samtal med Mela

Jag och Mela talar i telefon. Hon är lite tankfull ikväll, Mela. Vi pratar om hemligheter och sådant. Det är ett fint samtal. Men så, efter att jag berättat om ett inlägg i Alex Schulmans pappablogg som jag tyckte mycket om, börjar Mela fundera högt.

”Jag har aldrig träffat … en man, för det är bara vuxna … som kan leta.” Hon låter mycket sarkastisk när hon säger det, det låter så roligt.  Det är sällan hon är sarkastisk, min Mela, hon är tvärtom ofta mycket lugn och sansad, saklig. Men det här upprör henne, på riktigt, jag kan höra det. ”Om någonting brukar ligga i en viss låda eller på en viss plats, då går ni dit och tittar efter och om det inte ligger där, då är det borta. ‘Den är borta’, så säger ni. Ni öppnar dörrar och skåp, tittar in lite snabbt och säger ‘nehej, här var den inte!’. Varför gör ni så, egentligen?”

Jag sitter helt stum. Jag har inget svar, för jag vet nästan instinktivt att det är sant. Då har man inga svar.

»

  1. Måste bara säga att jag tycker din blogg är fantastisk! Och Mela har så rätt – män kan inte leta! Och sedan vill jag säga att jag inte noterat din felstavning av Ola Laurtizon (rätt?). Ska bli roligt att läsa din bok när den kommer ut.

    Svara
    • christoffercarlsson

      Åh, tack, Therese! Vad glad jag blir! Såna fina kommentarer uppskattar jag otroligt mycket. När det gäller boken: nu är ju inte jag jan guillou eller så, men om du ändå skulle vilja ha den signerad eller något sådant, så kan vi säkert lösa det.

      Svara
  2. Oj, såg nu att jag verkligen stavat fel på namnet… men det var ett slarvfel.

    Svara

Kommentera

