RSS Flöde

När Mattias fångade Christoffer på bild

När jag var på Piratförlaget i veckan, för att diskutera små förändringar i omslag och baksidestext till Vincent, hade Mattias just köpt en ny, fin liten kamera. Den ville han leka med. Så det gjorde vi. Nedan berättar jag i ett kort klipp om en av grundtankarna i Fallet Vincent Franke; den grundtanke som finns i så många av de böcker jag älskar; böcker av Bret Easton Ellis, Craig Clevenger och Will Christopher Baer, men också äldre noir-rävar som Jim Thompson. Jag är ganska övertygad om att jag inte gjort ett lika bra jobb som dessa herrar, men att låta bli att försöka var en tanke som aldrig slog mig. Snarare tvärtom; just eftersom det kan vara så svårt att skriva den sortens böcker, gav jag mig in i skiten med huvudet före.

Hur som helst. Enjoy, vänner. Och notera vilken fin musik Mattias lagt på i inledningen! Haha.

»

  1. *stort fett musikgarv* Är jag åter i 70-talet? Kulturkvartar (inte knarkar) o amerikanska dussindeckare. Baretta (!) nu för Mattias att det faktiskt finns annan, bättre. Som t.ex. introt till R.E.M.s Leaving New York -04. Skulle sitta som en smäck!

    Vafalls? Upphovsrätt? Host-host… Pirate Bay, Googlestreaming o Arvhid (Pirat! … eh partiet då’rå) frihetsbezerk fixar genast biffen (o bananen).

    Coolt tugg annars. Spännandest 🙂

    Nä. Ingen jävla låt. Nån mått-a får det ju ändå vara.

    All the young dudes – Mott the Hople -72 (Björnen lider av tvångssyndrom likt John i Svart Lägenhet 🙂

    Svara
  2. christinljungqvist

    Hoho… vilket volymskillnad det var på musiken och din röst. Höll på att spräcka öronen! 🙂 fyyyyy på dig, Mattias.

    Svara

Kommentera

