RSS Flöde

Anslagstavlan

Vi har en anslagstavla på vårt rum här, jag och K-M. Den är helt tom, som ni ser, bortsett från det där röda S:et. Det är något vi fått lite åsikter på, skulle man kunna säga. Folk tycker inte att det där är bra, att det där är lite slöseri med anslagstavla och inte är så fint heller.

Men jag har haft svårt att fundera ut vad vi egentligen ska använda den till, den där. Vi har ingenting av vikt att sätta upp – ingen lista med telefonnummer eller så – och heller inget särskilt ”trevligt”, typ vykort eller sånt som man alltid brukar se på anslagstavlor på folks arbetsplatser (sånt som, så att säga, påminner om ett liv utanför arbetet). Sånt drömskt skit sysslar vi inte med här.

Men jag vill inte ta bort den heller. Vad ska vi göra med den, tycker ni? Vad ska vi sätta upp på den där? För ett enda simpelt S på en stor satans anslagstavla, ja, det tycker nog till och med jag är lite väl meningslöst.

»

  1. Lite idolbilder som föredöme och inspiration? Morrissey, Marx, Mela, Dashiell Hammett, ÖB Calander – möjligheterna är oändliga…

    Svara
  2. Gruppbild på K1-gänget, helt enkelt. Som affisch över hela.

    Svara
  3. Fr.o.m. 24e kanske urklipp av typen ”en av de absolut bästa debutromaner jag läst”…

    Svara
    • christoffercarlsson

      Oj! Tack så ofantligt mycket. Ja, den sortens urklipp kan jag definitivt tänka mig att pryda anslagstavlan med.🙂

      Svara

Kommentera

