RSS Flöde

Nationen

Det sitter lappar uppklistrade på entrédörrarna till C-huset vid universitetet. Jag läser dem inte förrän jag går ner och röker, men då ser jag att Stockholms studentliv (äntligen) berikats med en studentnation. De har även någon sorts nyhetsblad, Nationsbladet, och det som sitter uppklistrat är, så att säga, första numret. Här presenteras själva nationen, dess verksamhet, och så görs det lite reklam för varför man bör gå dit. Alla anledningar, så vitt jag kan avgöra, är goda. Men framförallt är det deras beskrivning av hur det går till kring 23-tiden, då både stämningen och volymen ska höjas, som gör att jag faller för upphovspersonerna bakom det här.

För er som inte vet, låter alltså denna ”party-start-låt” så här

Hoppas de spelar hela, varje gång.

Kommentera

