Två saker

1. Idag, runt kl. 11:15 i Piratförlagets mötesrum, avslutade jag arbetet med Den Enögda Kaninen efter totalt lite mer än 8 timmars avslutande korrekturarbete. Nu dröjer det endast drygt 3 månader, sedan får ni se resultatet.

2. På Nybrogatan igår, när jag var på väg till Piratförlaget för att inleda ovanstående korrekturarbete, såg jag Klas Östergren!!!!

Ett svar »

  1. christinljungqvist

    Roligt att din nya bok snart kommer ut! Och vilken intressant resa. Tycker det är jäkligt strongt av dig att lägga andra idéer på hyllan till förmån för det som måste fram. Det tycker jag är något av det svåraste med att vara skribent/författare: att våga stryka/kasta saker.
    Själv skriver jag på ett biker-manus. Enda gånge jag åkt hoj var när jag tog studenten. Men tydligen ska det fram.
    Din bok låter lite Tarttisk! 🙂 (Donna Tartt). Eller, så är det bara själva grejen med ett gammalt hus, ett gäng med människor och massvis av hemligheter under ytan…
    Ser fram emot att läsa! Lycka till!

    Svara
    • christoffercarlsson

      Hej Christin – hoppas att allt är väl! Jag vet inte hur det är för mig med att stryka/kasta, jag tror att jag är ganska hänsynslös mot mina egna idéer. Ingenting är heligt, liksom.

      Biker-manus låter ju svincoolt. Blir mycket nyfiken!

      Den Enögda Kaninen har definitivt flera element från Den Hemliga Historien! Det är väldigt medvetet; det kommer att märkas om/när du läser den. Samtidigt är de elementen bara en liten del av den (exempelvis är det gamla huset i Tartts bok inte alls som huset i Den Enögda Kaninen).

      Kram!

      Svara
  2. Hurra! Måste vara asskönt, avis som fan … Klasmötet måste vara ett litterärt vårtecken 🙂

    Svara
  3. christinljungqvist

    Men, så ÄR det ju; ingenting är heligt. Det är när man börjar tro det som man får problem tror jag. Jag har äntligen släppt min manusidé – den hann bli över sju år och finns i lika många olika exemplar 🙂 fattar du? Helt vansinnigt…

    Fasen så kul att du inspirerats av Donna! Hon är, med ett försök att inte låta tonårsaktig, min favoritförfattare. Faktiskt.

    Jag mår bra i övrigt! Händer en del spännande nu under våren, förhoppningsvis 🙂 vad gäller brödjobb med mera. Skrivandet går trögare, men så är det ju. Antingen händer det plötsligt eller så händer det inte alls.

    Kram kram!

    Svara

Lämna en kommentar