RSS Flöde

Quasi

Idag var jag på Piratförlaget. Jag skulle fotograferas och lite så, och så gick jag förbi Madeleines rum. Där stod Lasse! För Madeleine har nackspärr. Lasse åkte Vasaloppet i helgen, den där ”öppet spår”-versionen eller vad heter. Jag frågade hur det gick, och han sa att det gick sådär.

”De sista sex milen gick på ren vilja”, sa Madeleine och härmade Lasses röst lite. Sedan fnissade hon, liksom retfullt. Och jag fnissade, jag också.

”Ja, det gjorde dem”, sa Lasse allvarligt.

Då blev jag också allvarlig och tänkte på det där, hur långt sex mil måste vara om kroppen är trött. Om ”bara viljan finns kvar”. Då fnissade jag lite igen.

Sedan gick jag vidare.

 

I fina Peter Knutsons fotostudio fanns det en spegel. I bakgrunden här syns Peter, och i förgrunden Quasimodo-hallänningen han hade till uppgift att få acceptabel på bild. Jag tror det gick bra.

Ett svar »

  1. Vad roligt att du börjat blogga lite mer 🙂

    Svara

Kommentera

