RSS Flöde

Samtal med Mela

Mela är förkyld igen. När jag ringer säger hon ”Hallå!” men det låter mest som ”Hööuuhh!”, som om hon liksom precis lyfte något tungt.

Och hon tycker inte om dyra luncher. Mat ska inte kosta så mycket, enligt Mela, men om det nu ska göra det då ska det vara på ett ställe där man redan vet att maten smakar heligt bra (vilket man ju kanske inte kan veta om man inte redan ätit där, men jag vågar inte riktigt invända detta). Och jag ska äta lunch med min förläggare idag, på ett ställe där jag inte ätit förut. Då reagerar Mela, för andra gången (vi har redan haft den här diskussionen en gång förut). Och hon har en förmåga att liksom se det stora i det lilla, Mela. Det är lite därför jag älskar henne.

Jag: Jag ska äta lunch med Sofia.
Mela: Just det.
Jag: På Diplomat. (here we go.)
Mela: Meh. Varför??
Jag: Det är Sofia som har föreslagit det.
Mela: Varför ska ni äta lunch på ett ställe där det kostar 200 kronor och inte ens är gott???
Jag: Mm. Jo.
Mela: Kan inte DU välja var ni ska äta??
Jag: Jo.
Mela: Stå upp för dina rättigheter!!
Jag: Mm.
Mela: VAR DEN DU VILL VARA!!
Jag: Mm, jag ska.
Mela: BRA!!
Jag: Puss, älskling.
Mela: Hejdå.

Kommentera

