RSS Flöde

Om en månad

»

  1. Slicka mig rent

    …kommer en ny roman ut, din debut imponerade inte. Många recensioner hade följande citat: ”Hur realistisk skildringen av Stockholms undre värld må vara har jag ingen blekaste aning om, men som kriminolog har nog Christoffer rätt bra koll.”. Enligt mig bevisar detta att Sveriges litteraturrecensenter till 95% består av kompletta stolpskott. ”Fallet Vincent Franke” var skriven av en lantis som försökte spela cool, vilket blev löjligt. Nu ska jag ut i Stockholms undre värld, en värld som jag förutsätter av debutboken att döma som medelklassmänniskan CC aldrig har varit i närheten av. Ett tips: läs Claes Holmströms ”Tredje stenen från solen” och världens bästa bok ”Startpistolen”(bättre än sex!)som Holmström också skrivit och inse att du ligger l å n g t efter. http://www.youtube.com/watch?v=sZwiIXpGhCc Men jag hoppas att din kommande bok är bättre än debuten.

    Svara
  2. Den moraliska majoriteten

    CC är en yngre variant av Jens Lapidus, läs: http://thecell.blogg.se/2008/august/intermission-2.html

    Svara

Kommentera

