RSS Flöde

Ljuddagbok från Crime Night

När jag gick till det sena tåget i förrgår, efter en väldigt fin kväll på Crime Night där jag bland annat åt middag sittande mitt emot en polis som varit i tjänst varje Valborgsmässoafton i 40 år (!!) samt prefekten för Etnologiska institutionen på Södertörns högskola (!!), var jag ganska trött och lite sliten. Dock hade jag betydligt lättare ryggsäck än när jag gick dit eftersom de fina Crime Night-deltagarna köpte alla böcker jag hade med mig utom två. Jag höll mitt anförande ganska sent (kl. 21, typ) och hade viss huvudvärk samt var extremt mätt. Det är inte direkt en bra kombination för den som ska prata inför folk. Hur som helst – Crime Night har den finfina grejen att lägga upp ljuddagböcker från sina träffar. Så här – här kan ni lyssna på mitt anförande (drygt 25 minuter) på Crime Night.

Den här typen av grejer låter kanske konstiga när man hör dem. Mycket av ett sånt här anförande bygger, för mig, på interaktionen och närheten man får när man står ett par meter ifrån en samling åhörare och pratar. Så jag hoppas att det inte upplevs som alltför spretigt/intetsägande. Jag tror att jag hade en poäng någonstans, men om den framgår i endast ljudform är oklart. Jag tror att länken fungerar genom att bara klicka på den, eller så kan man kanske högerklicka och välja ”spara som … ”. Ni är ju kloka, ni som läser den här bloggen – ni listar säkert ut’et.

Here you go. 

Kommentera

