RSS Flöde

Jag vill inte ha ett skit med den att göra

Jag har letat efter David, berättaren i Den Enögda Kaninen, ett tag. Jag såg Kobra igår, med han som var expert på att leta rätt på folk, och jag tänker att det är lite så jag har gjort fast på novis-vis, liksom; jag har letat överallt utan att kunna hitta honom. Han har varit som försvunnen, vilket jag väl kan förstå, egentligen. Men så igår fick jag ett textmeddelande: Jag har hört att du vill prata. Ring mig på 0730-xx xx xx. Så jag ringde, sent igår.

Jag: Hallå? Är du där?

David: Jag är här.

Jag: Hur är det med dig?

David: Vad vill du?

Jag: Jag har försökt få tag på dig. Boken jag skrev om dig kommer ju ut snart, det är bara en vecka kvar.

David: Jag vill inte ha nåt med den att göra.

Jag: Hur kommer det sig?

David: Vad fan tror du?

Jag: Jag … vet inte. Vill du inte läsa den? Jag tänkte att du kunde få kommentera den, om –

David: Jag vill inte ha ett skit med din bok att göra. Låt mig vara ifred.

Jag: Men det är ju dina egna ord.

David: Det är inte mina, det är dina ord.

Jag: Men det var du som berättade för mig. Att läsa kan bli ett sätt att gå vidare, också.

David: Jag har gått vidare.

Jag: Vad bra … det är väl bra.

David: …

Jag: Men saknar du inte honom längre? Saknar du ingen av de andra?

David: Jag slänger det här SIM-kortet nu, försök inte kontakta mig igen.

»

  1. Gillar dig!!

    Svara
  2. Haha CC Du kör visst i samma stil som jag med ”Ivar Hamarsman” på min blogg. Fast han besöker mig istället. Man blir inte av med gamla bokkaraktärer verkar det som, även om de är över 600 år gamla.

    Svara
    • christoffercarlsson

      Indeed. Jag gjorde en liknande grej med Vincent förra året. Det är, sannerligen, svårt.

      Svara
  3. Hej!
    Du har väl gått på Sturegymnasiet om jag inte minns fel!

    Svara
  4. Ska minsann se till att läsa både din kommande bok och den om vincent så fort jag får tillfälle!

    Svara
  5. Åååå detta Ellisianska samtal gör mig lycklig. Hälsa David att han ska sluta sura…

    Svara

Kommentera

