RSS Flöde

Äntligen!

Jag skrev ju ett inlägg häromdagen, där jag visade en tävling som min kollega anordnat på jobbet. Det hade just titeln ”Vem är CC mest lik? Rösta och vinn fint pris!” När jag nu klickade mig in på Piratförlagets hemsida så såg jag något oväntat. De har en liten feed däruppe, där aktuella blogginlägg blänker till. Förut har det varit fina Malin Persson Giolito och bästa Kristina Ohlsson om jag inte minns fel, nu på senare tid Alex Schulman. Man klickar där och kommer direkt till författarens blogg. Det är en fin liten detalj på deras hemsida.

Och! Den här gången såg jag att den senaste blänkaren till Alex Schulmans blogg bär inläggstiteln från mitt förra inlägg!

Alex Schulman kan ju vara ganska rolig, när han gör sig lite lustig över andra och så. Han gör det inte lika mycket nu som förr, men ändå. Så jag tänkte, nu när vi ändå är förlagskollegor och så, att han kanske har kikat på min blogg eller så där, och sett något han tyckte var lite roligt eller töntigt eller något liknande, och så har han just skrivit något om det.

Så jag klickade – och kom till min egen blogg. Jag antar att Piratförlaget håller på och meckar om lite i den där blänkaren, så att även min blogg ska vara med där. Men de har, så att säga, inte riktigt hunnit ”färdigställa” det här mecket än. Så det har blivit lite fel, bara. Inget mer.

: (

Besvikelsen. Och sedan skammen över att jag kände besvikelse över en sådan sak.

: (

»

  1. Adelsman Mendelsohn

    Finns boken att köpa i bokhandlar som ligger i den kungliga huvufstaden nu?

    Svara
    • christoffercarlsson

      Ja, det ska den göra! Officiell release är på onsdag men jag har förstått att vissa redan har den ute i butik.

      Svara
  2. Alex-bilden ligger nog bara kvar i ditt cacheminne. Så där såg det ut hos mig också innan jag laddade om sidan.

    Svara

Kommentera

