Ur ett manus

Vattenfärger

av Carl Junker

 

Barn har tjocka vantar

av många anledningar.

Jag är utomhus i snön

som man ska vara när man är tolv.

 

De fick mig att måla en målning en gång.

Jag har den uppsatt

på husväggens utsida.

När det fryser leker jag med is,

 

får färgerna att vattnas ur mer och mer.

Ett svar »

  1. vet inte alls om du minns mig, men vi sprang på varandra ett par gånger för ganska många år sen via um och satt antagligen och kedjerökte för mycket och snackade skit, men jag ville bara säga att det är så himla fint med din framgång! det visste jag typ direkt ”den här killen kommer lyckas med något stort” och det är sjukt inspirerande. ska läsa den enögda kaninen snart och är sjuuuukt peppad – du är riktigt, riktigt duktig och har en fantastiskt förmåga att få in känsla och puls i dina ord. berättelsen är alltid hudnära och den är en grym bedrift.
    hursomhelst så ville jag mest säga att det var det väldigt fint att springa på dig i en bokhandel 🙂 lycka till med allt!

    Svara

Lämna en kommentar