Bokmässan: del 1 av 5!

Jag hoppas innerligt att allt är väl därute, och att ni inte förgåtts av tystnaden i den här bloggen (saker har fortgått och nya saker är i skapande; det är just därför det varit så tyst!). Jag är nyss hemkommen från bokmässan i Göteborg, och där hade jag en kamera efter mig i syfte att göra en liten miniserie om min bokmässa, mitt författarskap, och Den Enögda Kaninen.

Här nedan kan ni läsa och se den första delen av fem! Gör’t, vänner! Och på återseende inom kort.

(Eftersom jag ännu inte lyckats förstå hur man ska göra för att bädda in klipp direkt i WordPress, så får ni än så länge klicka på länken här nedan. Den 1:30 minuter långa videon öppnas direkt i webläsaren, i samma fönster/flik.)

Christoffer Carlssons värld ligger mellan stolarna i välfärdssamhället
Text: Lis Sveningson 

Christoffer  Carlsson är doktorand i kriminologi och skriver framgångsrika spänningsromaner med beteckningen noir. Men det är människorna och inte brotten som intresserar honom. Och han tycker om att befinna sig på marginalen. Under Bok & Bibliotek 2011 kan du i en spännande miniserie om fem delar följa den unge författaren bakom Fallet Vincent Franke och Den Enögda Kaninen på webben.

http://play.newmedia.tv/assets/swf/main.swf?pid=e9e7dbf459ba7994&vid=65

Ett svar »

  1. Gillade mycket =) Ser fram emot fortsättningen!!!!

    Svara
  2. Hej!
    Den är fantastisk! Jag har kommit nästan halvvägs nu och du är så briljant. Jag gillar språket ännu mer i denna och jag är redan ledsen över att den snart är slut…

    Du är så fantastisk!

    Svara
  3. Men vad har hänt med din dialekt? Har du blivit stockholmifierad?

    Svara
    • christoffercarlsson

      Dialekter förändras av platsen man befinner sig på. Med tanke på att jag bott i Stockholm i sex år vore det ju närmast konstigt om min dialekt var precis densamma.

      Svara

Lämna en kommentar